Nieuwe indrukken, gewoontes en geuren - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Danick Bastiaansen - WaarBenJij.nu Nieuwe indrukken, gewoontes en geuren - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Danick Bastiaansen - WaarBenJij.nu

Nieuwe indrukken, gewoontes en geuren

Blijf op de hoogte en volg Danick

19 Oktober 2014 | Nepal, Kathmandu

Hallo allemaal,

De reis naar Nepal is begonnen! Vorige week vrijdag zijn we vanuit dusseldürf vertrokken voor 2 maanden voor ontwikkelingswerk in een weeshuis. We hadden een tussenstop in Dubai voor een aantal uur. We hebben de metro gepakt om een aantal hoogte punten te zien. We hebben onze ogen uitgekeken , zoveel mooie hoge gebouwen, stralend warm weer en vele gesluierde mensen! Hierna zijn we doorgevlogen naar katmandu, de hoofdstad van Nepal. Na een lange reis, vele nieuwe dingen gezien te hebben, waren we blij dat we een bed hadden bereikt.

We verblijven nu een week in een gastgezin voor de introductieweek, hierbij hebben we eigenlijk een basis cursus Nepalees gehad. We zijn naar de markt geweest hebben daar leren afdingen, verschillende mooie grote tempels bezocht. Verschillende belangrijke plaatsen zoals het ziekenhuis en de apotheek te leren vinden ,door de weg te vragen aan de lokale bevolking. Nepalese kookles gehad en natuurlijk om te leren eten met je rechter hand! Dat was even wennen maar oefening baart kunst, zeggen ze wel eens haha.

We zijn naar een rivier geweest waar een ceromie plaats vond voor mensen die zijn overleden. Dit afscheid is heel anders dan in Nederland, wat een diepe indruk op ons heeft achtergelaten. In de middag zijn we doorgereden naar baktapur, een van de grootste steden. Verschillende mooie tempels gezien en bewondert.

Vandaag vertrekken we naar het weeshuis, waar we ook zullen verblijven voor de komende 6 weken. Ben benieuwd hoe het zal zijn, welke gewoontes ze daar hebben, en wat we daar weer gaan zien en leren. Stiekem ben ik ook benieuwd of we elektriciteit zullen hebben, mocht dit het geval zijn zal ik weer een nieuwe update plaatsen.

Liefs,
Danick

• 20 Oktober 2014 - 10:00

Ingrid De Werk:

Vol verwachting zaten wij te wachten op een update. We vroegen ons vaak af hoe zou Danick het maken. fijn om te lezen dat de eerste week goed bevallen is met veel indrukken. Als jij te terug bent weet ik dat je vast heerlijk gaat koken voor de meiden op de poort. Maar zo ver is het nog lang niet. Veel plezier in het weeshuis. Je gaat daar vast heel veel kindjes blij maken met je enthousisme!, Geniet ervan

• 20 Oktober 2014 - 10:01

Jose Anne:

Mooi meid. Wij hopen ook dat je electriciteit hebt en je zo kunnen blijven volgen. X

• 20 Oktober 2014 - 10:01

Thea Luykx:

leuk om je zo te kunnen volgen danick.geniet van de ervaringen die je nu beleeft.groetjes thea

Anny:

Zo al een hele ervaring achter de rug. Geniet ervan en heel veel succes met het ontwikkelingswerk. Heel bijzonder dat jullie dit zo doen. Respect hoor. Xxxx

Tante Adje:

Hallo Danick, Fijn dat jullie al een introductieweek achter de rug hebben en al wat gezien hebben van Nepal.
    Nu begin het echte werk. Jou kennende, zal dat wel goed komen. Veel succes met de kindjes in het weeshuis. Groetjes en liefs van ons.

Mandy:

Haha succes met je handen eten ;p heel veel plezier x

• 20 Oktober 2014 - 10:03

Ans En Tom:

Lieve Dannick,
    Leuk om jullie ervaringen te lezen!!
    En wanneer beginnen de lessen voor je linkerhand???
    Geen vergissing maken aan tafel!!
    Waren al ongerust toen we lazen dat er 3 nederlandse vrouwen vermist waren in de bergen! Gelukkig wist Mandy te vertellen dat het goed met jullie gaat.
    Zitten nu in Nairobi te wachten op de vlucht naar huis.
    Lieve groetjes oon voor Ingah en Kingston en geniet ervan

• 20 Oktober 2014 - 10:03

Alexandra:

Hey danick, leuk om je verslag van de eerste week te lezen. Je hebt alweer veel gezien. Succes in het weeshuis. Grt alexandra

• 20 Oktober 2014 - 10:04

Peter:

Hoi Daniekske,
    leuk om dit te lezen.geniet ervan en neem de ervaringen mee voor je verdere leven.
    groetjes Peter en Marlies.

• 20 Oktober 2014 - 18:53

Carla:

Hey Danick,
    Hier ook een berichtje van ons.
    Je bent al weer een week weg en hebt al weer veel gezien en veel geleerd daar.
    Het is weer bijzonder je zo te volgen.
    We houden contact. Geniet er van.
    Liefs,
    paps en mams