Helemaal mijn draai gevonden! - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Danick Bastiaansen - WaarBenJij.nu Helemaal mijn draai gevonden! - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Danick Bastiaansen - WaarBenJij.nu

Helemaal mijn draai gevonden!

Door: Danick

Blijf op de hoogte en volg Danick

26 Mei 2012 | Kenia, Rangala

Hallo allemaal,

Echt leuk om de reacties te lezen op mijn reisverslagen! Het gaat hier goed, nog steeds lekker warm. Heb gehoord dat dit ook zo in Nederland het geval is, lekker zeg!

De afgelopen dagen zijn er vooral sportwedstrijden geweest tussen verschillende basisscholen en heb ik de andere dagen les gegeven.

Ma 14 mei: Vandaag was er een sportdag op de Boysschool, dus hadden Inge en ik een dagje stage samen. Gezellig! Bij aankomst kreeg ik al meteen een soort verbanddoos in mijn handen gedrukt, met ontzettend veel glucose, spiritus en tijgerbalsem. Wanneer er iets met een kind aan de hand was konden ze naar mij toe komen. Het was ontzettend warm vandaag en de kinderen kregen pas hun lunch om 16.00 uur. De hele school was aan het kijken, het is dan echt zo leuk om te zien dat iedereen mee staat te juichen en aanmoedigen. Op een gegeven moment had er een meisje van de Girlsschool gewonnen, geweldig om te zien. Alleen omdat het zo warm was en ze niet had gegeten werd ze niet lekker. De hele school erom heen en de docenten bleven zitten en keken toe. Dit was gewoon niet te geloven!! Inge en ik zijn naar dat meisje toegegaan en haar uitleg gegeven wat ze moest doen. Na een paar minuten was ze weer de oude. Nog geen paar minuten later lag er een ander meisje op de grond te gillen van de pijn. Ze had kramp en weer deed niemand iets. Inge en ik hadden weer uitleg gegeven. Omdat de kramp aanhield en het begon te regenen moest het meisje zelf terug naar school lopen. Inge en ik legde uit dat dit niet zo slim was maar daar luisterde ze niet naar. Zo stom dat de school de kinderen pas zo laat lieten eten! Ze wisten van te voren dat dit fout zou gaan, anders had ik niet zo veel glucose doosjes in die verbanddoos zitten. Dit kan ik dan maar moeilijk begrijpen!

Wanneer hier een paar druppels vallen, vlucht iedereen naar binnen. Iedere keer als het al dreigt te gaan regenen word ik naar huis gestuurd. Ze zijn bang dat ik ziek word van de regen. De regen voelt hier als een warme douche haha. Ik krijg maar niet uitgelegd dat het niet zo erg is om even door de regen te lopen.
Het lesgeven gaat goed, vind het onwijs leuk om te doen. De klas is leuke en drukke klas, dus ik kan mijn energie hier goed in kwijt.

Woensdag 16 mei: Mandy had niks te doen vandaag dus die is met mij mee geweest naar de sportdag in een dorpje verderop. Dit had nu een andere school georganiseerd dus hoefde we nu alleen maar te kijken en vele handen te schudden. Even later kwam ook Inge met haar school, dus de pret kon niet meer op. Ook niet toen Inge bijna over een boomstam struikelde haha. Na goed de kinderen aangemoedigd te hebben, en buikpijn te hebben van het lachen zijn we weer naar huis gegaan om vervolgens nog even te helpen in het Babyhome. Wat zijn dat toch leuke kindjes zeg! Je komt er altijd weer vrolijk van thuis!

Vrijdag 18 mei: De laatste sportdag van de week. Hier deden 19 scholen aan mee, dus duurde deze sportdag ook langer. In het dorpje waar nu de sportdag was zat de dochter van mijn stagebegeleider op school. Deze school hebben we ook nog even bezocht en vervolgens op naar het sportterrein. Vele mensen stonden aan de kant om te kijken, leuk om te zien dat er zoveel mensen op af komen. Opeen gegeven moment zijn Inge en ik een rondje gaan lopen en hebben we ons eerste terrasje gepakt! Heerlijk! Nog de finale gezien en toen hebben we de matatoe weer terug naar huis gepakt.
Savonds de oude matrassen op de grond gelegd en hebben we hier lekker film gekeken. Zelf als je 2 matrassen op elkaar legt lig je nog op de grond, dus wij zijn allemaal ontzettend blij met de nieuwe matrassen!!

Zaterdag 19 mei: Een dagje Ugunja.
Samen met Adrienne zijn we een dagje op pad geweest naar Ugunja. Lekker een rondgelopen en overal gekeken. In Ugunja kan je fruit en groenten kopen, dus dat hebben we ook gedaan. De zon scheen weer heerlijk! Samen met Kirsten nog stof gekocht voor een rokje. We willen een rokje laten maken door de kleermaker in het Babyhome. Ik ben benieuwd hoe dat ie word. Savonds weer een filmpje gekeken, nou ja gekeken meer geslapen haha.

Zo 20 mei:
Vandaag een 5e lid aan het huis toegevoegd, Linsay zal voor ongeveer 2 weken bij ons in Rangala blijven. Stik gezellig. Natuurlijk moest dit wel even goed gevierd worden dus hadden we een grote hartjes cake voor der gehaald haha. Na het eten wist An nog een leuk spel, we moesten een poststiek net onder je neus doen en deze moest je dan naar je kin krijgen zonder je handen te gebruiken. Dit was echt lachen haha! Het weekend was weer voorbij gevlogen.

Ma 21 mei: Op de Girlsschool hebben ze een vervanger gevonden voor klas 3. Dus nu heb ik een ander lesrooster gekregen zodat ik in meerdere klassen les kan geven. Dit bevalt ook wel goed, heb nu verschillende leeftijden om les te geven.
Ik heb hier echt een hele leuke stage en vind het ook jammer dat deze over 2 weken alweer voorbij is.
Oppeens riep Linsay vanuit haar kamer: Danick kom is er zit hier een grote spin, dus ik hup met mijn fototoestel er naar toe. Die spin was echt groot en dik, zo dik had ik er nog nooit een gezien. Inge probeerde allemaal op die spin naar buiten te lootsen maar dat lukte toch niet erg. De bewaker kwam op ons gegil en gelach en heeft uiteindelijk die spin weggekregen maar net toen tie de deur open deed vloog er weer een dikke vlieg naar binnen die precies op Linsays hand landen. Heb nog nooit zo veel gelachen als deze avond haha.

Di 22 mei: In de ochtend heb ik verschillende klassen lesgegeven.Samen met Inge heb ik vandaag oogtesten gedaan bij verschillende kinderen uit klas 4.
Dit was leuk om te doen, en de kinderen reageerde hier ook goed op. Op een gegeven moment werd het te donker en zijn we gestopt. Ik ga proberen om deze week de oogtesten af te hebben. Na stage weer even doorgegaan naar het babyhome. Nog maar een paar weken zit er in het Babyhome een meisje Carolyn. Ze is binnengebracht en kon niet uit een fles drinken alleen maar uit een beker. Na een paar dagen ging het al wat beter met haarmaar nu vandaag ging het toch weer niet zo lekker. Ze voelde koud aan en slijm bij de ontlasting dus hebben Mandy, Inge en ik haar onderzocht. Een snelle pols en een te lage temperatuur, ze moest echt gezien worden door een dokter. Mandy en Inge zijn toen ook met haar naar het ziekenhuis gegaan en bleek ze Malaria te hebben. Ze heeft daar nu medicijnen voor en nu maar hopen dat het de goede kant op gaat.

Woensdag 23 mei: Mijn eerste les was vandaag psa om half 11 dus had ik eigenlijk niet zo veel te doen op stage. Mandy smste of dat ik mee ging naar het ziekenhuisje. Tuurlijk, even overlegt op stage en hup met mandy mee. Vandaag konden vrouwen met hun babytje komen om deze te laten wegen en evt injecties te krijgen. Dit was leuk om te zien en te doen! Vervolgens nog een rondleiding gekregen, eigenlijk hebben ze echt alles in dit ziekenhuisje. Van medicijnen tot instrumenten, alles wat je je maar kan bedenken. Het is alleen zo jammer dat het zo rustig is daar en dat je daar dan maar weinig te doen hebt. Rond half 11 ben ik weer terug naar de Girlsschool gegaan om les te geven. Ook nog even verder gegaan met de oogtesten.
Vandaag had trouwens William de kleermaker mijn rokje ver af, hij is echt leuk geworden!

Do 24 mei: maar een paar lessen vandaag op mijn lesrooster staan, dus was ik op tijd klaar. Ook de oogtesten heb ik nu helemaal klaar in klas 4. Nog even aan mijn stageopdrachten gewerkt en nog langs het babyhome geweest en dan is de dag weer zo om.

Vrij 25 mei: Vandaag lekker een dagje vrij. Er is een soort lerarenoverleg in een dorpje verder op, en omdat wij vanmiddag weer naar de stad Kisumu vertrekken hoefde ik niet naar stage te komen. Heb er echt een zin in om een weekendje in de stad te zijn! Op de planning staat dat we vanavond gaan uiteten, morgen een bezoekje gaan brengen aan twee projecten. Bij een van de projecten hebben ze geen waterput, en wij denken er met zijn alle overna om hier een waterput te laten bouwen. Ook gaan we nog even langs de stage van Yvette, hier willen we de meisjesslaapzaal op laten knappen. Zondag gaan we als het goed is naar een tempel toe. Ik ben benieuwd maar heb er veel zin in!

Hier gaat het allemaal goed, op mijn stage heb ik het naar mijn zin. Vind het jammer dat mijn stage over 1,5 week alweer voorbij is. De dagen vliegen hier voorbij. Ook onderling in het huis gaat het super! Lachen, gieren, brullen! We zullen over ongeveer 2 weken op safari gaan en dan begint mijn volgende stage in het ziekenhuis. We hebben nog leuke dingen in het vooruitzicht!

Tot snel!
Danick

  • 26 Mei 2012 - 15:51

    Sweepjes:

    ik zie het alweer het gaat goed met je
    nou nog veel plezier o ja we gaan bij ome rene met de vrienden groep maandag bbq groetjes de sweepjews

  • 26 Mei 2012 - 18:09

    Adriënne:

    Tja, ik weet al dat je rokje superleuk is. En jullie bezoek in Ugunja vond ik heel gezellig.
    Leuk om te lezen dat je je draai gevonden hebt. We zien elkaar weer snel. Groetje!

  • 26 Mei 2012 - 18:49

    Noaldjes Etten:

    hey danick je verveelt je niet daar in kenia zo te zien. Het is ook leuk om weer een verslag van jou te lezen! schattige kindertjes, zijn ook wel oudere kinderen bij zo te zien? tot welke leeftijd moeten ze daar naar school? Het ziet er ook allemaal best groen uit. fijn om te zien dat t goed gaat! tot de volgende keer!! gr van ons allemaal

  • 27 Mei 2012 - 10:48

    Conni:

    Hoi daniël, handig dat je je EHBO diploma hebt! Volgens mij heb je echter van mij niks geleerd over de Keniaanse EHBO. Goed te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben. Geniet van de laatste weekjes in Rangala en succes met het afronden van de oogtesten.

  • 27 Mei 2012 - 10:48

    Conni:

    Hoi daniël, handig dat je je EHBO diploma hebt! Volgens mij heb je echter van mij niks geleerd over de Keniaanse EHBO. Goed te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben. Geniet van de laatste weekjes in Rangala en succes met het afronden van de oogtesten.

  • 27 Mei 2012 - 12:30

    Opa En Oma:

    He Danick,
    We hebben net al je foto's zitten te bekijken bij jouw huis en ze zijn echt heel leuk.. Het verslag gaan we lezen.
    We zien dat je het erg naar je zin hebt. Heel veel plezier toegewenst
    en we kijken weer uit naar je volgende verslag. Tot de volgende keer weer.
    Groetjes van opa en oma

  • 27 Mei 2012 - 20:04

    Ome Jos En Tante Wil:

    hallo Danick
    Zozo we hebben net alles weer eens gelezen van jou en de mooie foto's bekeken ,Prachtig wat mooi en avontuurlijk allemaal.Het is een plezier om te lezen.Maar voor jou een hele bijzondere belevenis om met die mooie zwarte kindjes les te geven en mee om te gaan.
    Geniet van die mooie tijd daar en we kijken weer uit naar de volgende mails.
    groetjes van de fam. Lips

  • 27 Mei 2012 - 20:53

    Tante Corrie:

    Hoi Dannick,
    Wat een belevenis voor je, leuk dat het goed gaat.
    het is mooi om de foto,s te zien, ook leuk is het verschil, jij zo blanc en dan zij zo donker...
    gisteren hadden wij hier de fam. dag. en natuurlijk hadden we het / en dachten we jou...
    nog een fijne tijd...
    groetjes Corrie

  • 29 Mei 2012 - 10:42

    Nadia Foesenek:

    Hee danick,

    Leuk zo je verslagen te lezen.
    ik wil ook dol graag naar kenia waarschijnlijk ga ik eind 2012.
    Veel plezier.
    en ik lees je dag verslagen goed door..

    Groetjes nadia

  • 30 Mei 2012 - 18:31

    Corrinne:

    Hoi Danick, de kinderen hebben makkelijke "sport"kleren aan. En volgens mij moeten ze het heel warm hebben met zo veel en zulke stugge kleren aan! Het is wel heel leuk om te lezen dat je zo veel plezier hebt. Wat 'z'n avontuur zo ver weg van huis. Ik hoop dat je nog een leuke week op je huidige stage hebt en dat je op safari veel wilde beesten tegen mag komen. Wel op gepaste afstand natuurlijk en veilig vanuit een jeep of zo. Of van achter de rug van een of andere grote breed geschouderde gids!! In ieder geval wens ik je nog heel veel plezier en geniet er met volle teugen van! Veel groetjes van alle Huijbrechtjes en tot de volgende keer.

  • 30 Mei 2012 - 18:59

    Je Peettante:

    HoiHoi

    Wat leuk dat je het nog steeds zo naar je zin hebt in het verre Kenia. Uit je reisverslagen kunnen we opmaken dat je al veel hebt beleefd daar en dat het nog steeds een grote maar ook heel leuke uitdaging voor je is. Ben zo benieuwd naar je nieuwe rokje haha. Het ga je goed en we blijven je op de voet volgen. Groetjes van alle Nijnatjes en een natte neus van Lardo. Doei xxx

  • 31 Mei 2012 - 18:59

    CoMu:

    Hoi Danick, Zo te lezen heb je het erg naar je zin. En.. de tijd vliegt he. Straks nog op safari en dan nog maar 6 weekjes en ben je weer thuis.
    Succes en tot het volgende verslag.
    Kreeg deze heel laat binnen.
    Groetjes...

  • 01 Juni 2012 - 06:04

    Peter:

    Leuk dat je dit op je jonge leeftijd allemaal mag meemaken.Het ga je goed. groetjes van ons allemaal.

  • 02 Juni 2012 - 08:33

    Gerda:

    wat een tevreden titel heeft je verslag, je draai gevonden! Leuk hor.

    Veel succes en plezier je laatste stageweek volgende week en hoop dat jullie veel gana zien op safari!

    Groetjes

  • 03 Juni 2012 - 13:28

    Anny En Jos En Kids:

    Leuk om alles te lezen en fijn dat het allemaal zo goed met jullie is. Straks op safari zal het ook wel bijzonder zijn. veel plezier daar verder he doei xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Rangala

Stage in Kenia!

Recente Reisverslagen:

13 Augustus 2012

De laatste dagen in Kenia

28 Juli 2012

Bevallingen, keizersneden en heel veel baby's.

18 Juli 2012

Een hele leuke stageweek

02 Juli 2012

Times fly's

21 Juni 2012

Vakantie!
Danick

Actief sinds 07 Feb. 2012
Verslag gelezen: 573
Totaal aantal bezoekers 27788

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2014 - 06 December 2014

Vrijwilligerswerk in Nepal

26 April 2012 - 02 Augustus 2012

Stage in Kenia!

Landen bezocht: